Asiakaskokemusta ja työn sujuvoittamista tukeva kokeilukampanja nyt auki!
Kampanja: Asiakaskokemuksen kehittäminen ja työn sujuvoittaminen 2022
Onko sinulla tai tiimilläsi tarve ymmärtää asiakkaitasi paremmin tai esimerkiksi automatisoida manuaalista työtä? Haluaisitko kokeilla miten digitalisaatio ja palveluprosessien kehittäminen voi auttaa asiassa? Kokeilukiihdyttämöstä voit saada apua!
Toukokuun 4. päivä avautui kaupungin henkilöstölle suunnattu kokeilukampanja jossa kerätään kehittämisehdotuksia kaupungin sisältä. Kiihdyttämö auttaa jalostamaan ehdotuksista ideoita ja kokeilemaan niiden toimivuutta käytännössä. Nyt on siis loistava mahdollisuus oppia lisää digitalisaation ja eri kehittämisen menetelmien kuten leanin ja palvelumuotoilun mahdollisuuksista asiakaskokemuksen ja työnkulun parantamisessa.
Kokeilukampanjassa autetaan tuottamaan asiakaskokemusta ja / tai työn sujuvuutta parantavia ideoita kaupungin sisältä joiden toimivuutta kokeilla käytännössä.
Tarjolla 100 000 euroa kokeiluihin joilla autetaan parantamaan asiakaskokemusta tai sujuvoittamaan työtä
Kokeilukiihdyttämö tukee kokeiluja yhteensä noin 100 000 eurolla. Rahoitus tulee digitalisaatio-ohjelman budjetista ja se tullaan jakamaan enintään 10 kokeilun kesken jotka toteutetaan syksyn 2022 aikana.
Aikaisemmista kokeilukampanjoista poiketen ei hakuvaiheessa odoteta valmiita kokeiluehdotuksia jotka pisteytetään vaan kehittämisehdotuksia joissa kartoitetaan alkuun ratkaistavaa ongelmaa. Ehdotuksen jättäminen tarkoittaa yhteydenottoa Kokeilukiihdyttämöltä, etenemistä haastattelun kautta ideointityöpajoihin ja sitä kautta mahdolliseen kokeiluun syksyllä 2022.
“Tämä on järjestyksessä viides kampanja jolla tuetaan kaupungin henkilöstä ketterien kokeilujen toteuttamisessa. Kampanjamalli on toiminut hyvin mutta ajattelimme, että on aika hieman uudistaa konseptia. Tällä kertaa emme lähde testaamaan jonkin tietyn uuden teknologian toimivuutta vaan kartoitamme asiakaskokemuksen ja työn sujuvuuteen liittyviä kehittämistarpeita. Näihin tarpeisiin koitamme sitten yhdessä kumppaniemme kanssa löytää parhaan yhdistelmän teknologiaa ja prosessien kehittämistä jonka toimivuutta testata käytännössä. Haluamme myös madaltaa kynnystä lähteä mukaan.”, kertoo hankepäällikkö Ville Meloni kanslian strategiaosastolta.
Aiempien kokeilujen oppeja hyödynnetty kaupungin palveluiden uudistamisessa
Aiemmat kokeilukampanjat ovat liittyneet pääosin tekoälyn, ohjelmistorobotiikan ja data-analytiikan mahdollisuuksien kokeilemiseen. Näissäkin on korostunut tarve kehittää ja automatisoida työnkulkuja sekä parantaa asiakaskokemusta.
Kokeilukiihdyttämö on auttanut kaupungin työntekijöitä toteuttamaan jo noin 35 ketterää kokeilua. Kokeilut ovat auttaneet parantamaan kaupungin palveluita ja uudistamaan toimintatapoja. Jo tehtyjen kokeilujen oppeihin kannattaa tutustua Kokeilugalleriassa .
Lisätietoja kampanjasta virtuaaliaamukahveilta ke 11. toukokuuta
Kokeilukiihdyttämön voi matalalla kynnyksellä jättää ehdotuksen jossa kuvaa asiakaskokemuksen kehittämiseen ja / tai työn sujuvoittamiseen liittyvän kehittämistarpeensa. Kokeilukiihdyttämö käsittelee ehdotukset saapumisjärjesteyksessä ja ottaa yhteyttä. Lisätietoja kokeilukampanjan sivuilta.
Lisätietoa ja käytännön vinkkejä kokeilukampanjasta saat myös virtuaaliaamukahveilla, jotka järjestetään Teamsissa keskiviikkona 11.5.2022 klo 9-10. Tilaisuus on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Kokeilukiihdyttämöön voit jättää ehdotuksia 4.5.-3.6.2022 välisenä aikana osoitteessa https://kokeilukiihdyttamo.hel.fi/processes/asiakaskokemus-ja-tyon-sujuvuus-2022
Lisätietoja
Ville Meloni, puh 0400 260 000, e-mail: ville.meloni@hel.fi , Teams.
Lisätietoa Helsingin kaupungin digiohjelmasta: https://digi.hel.fi
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...