Nopean avun henkilöstön välittäminen ketterästi ja luotettavasti varhaiskasvatuksessa
Kampanja: Asiakaskokemuksen kehittäminen ja työn sujuvoittaminen 2022
Kokeilun tavoitteet
Kokeilun tavoitteena oli luoda työkalu, joka mahdollistaa nopean avun työntekijöiden sijoittamisen ketterästi päiväkoteihin aamuisin ennen niiden avautumista. Lisäksi työkalulla haluttiin mahdollistaa nopea viestintä, kun aikaa on käytettävissä rajallisesti. Työkalun on tarkoitus tehdä koordinaattorin työstä joustavaa ja sujuvaa sekä helpottaa työn hallintaa ja nopeuttaa tiedon välitystä teknologian keinoin.
Kokeilun opit
Kokeilu osoitti, että ongelma on ratkaistavissa sähköisellä työkalulla. Lopputuloksena oli sovellus, joka palvelee henkilöstön nopeaa sijoittelua työpisteisiin ja huomioi myös henkilöstön etäisyydet yksiköihin. Kokeilussa onnistuttiin nopeasti rajaamaan oleellinen ja oikeanlainen tieto teknisen ratkaisun sisälle.
Kokeilussa selvisi, että työntekijöiden sijoittamisessa tarvittavat perustiedot ovat hajautettuna lukuisiin eri tiedostoihin, ja näistä tiedon poimiminen vei paljon aikaa. Aikaa vei myös tietokantojen luotettavuuden tarkistaminen. Johtopäätös oli, että yksikkö- ja henkilöstötietojen pitäisi olla sähköisessä tietokannassa, josta ne ovat luotettavasti poimittavissa ajantasaisena.
Suositukset jatkotoimenpiteiksi
Kokeilun toteutus rajattiin tarkasti paikkaamaan lyhyen aikavälin haasteet, mutta prosessin läpikäynti loi listan jatkokehitykselle esimerkiksi viestinnän parantamiseen ja automatisointiin. Sovellusta on mahdollista jatkojalostaa myös muiden kaupungin yksiköiden käyttöön.
Kokeilun projektipäällikkö
Anna-Leena Olkinuora, anna-leena.olkinuora@hel.fi, Kasko-toimiala
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...