Palvelussuhteen alku sujuvaksi
Kampanja: Asiakaskokemuksen kehittäminen ja työn sujuvoittaminen 2022
Kokeilun tavoitteet
Kokeilun tavoitteena oli sujuvoittaa palvelusuhteen aloitusprosessia ja luoda ohjeistus sekä esihenkilön että uuden työntekijän näkökulmasta. Tavoitteena oli esihenkilöiden kognitiivisen kuorman helpottuminen ja aiempaa mukavampi käyttökokemus PowerApps-sovelluksen selainversiolla.
Kokeilussa tutkittiin jo käytössä olevan PowerApps-kevytsovelluksen käytön laajennusta Kaupunkiympäristön toimialalle sekä sitä, miten kevytsovelluksen hallinnointi (mm. oikeuksien jakaminen) helpottuisi. Selvitettävänä oli, miten sovelluksen käyttökokemusta voidaan parantaa ja mitä PowerAppsista voidaan oppia yleisesti.
Kokeilun opit
Kokeilu tärkeimmät opit liittyivät PowerApps-sovellusten teknisiin mahdollisuuksiin, toimialojen yhteiskäytön edellytyksiin, hallintamallin ja pelisääntöjen tarpeellisuuteen. Kokeilussa opittiin, että ratkaisu on laajennettavissa useille toimialoille tietoturvallisesti ja taloudellisesti.
Suositukset jatkotoimenpiteiksi
Kokeilusta vastannut tiimi suosittelee, että toimialoilla sovitaan sovelluksen käytön jatkosta. PowerApps-kevytsovellusten ympärille olisi hyvä luoda kanslian toimesta hallintamalli, selkeä omistajuus sekä rahoitusrakenteet.
Kokeilun projektipäällikkö
Hanna Räisänen, hanna.raisanen@hel.fi, Kuva-toimiala
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...