Älykäs esihenkilön perehdytyspolku
Kampanja: Asiakaskokemuksen kehittäminen ja työn sujuvoittaminen 2022
Kokeilun tavoitteet
Uudet esihenkilöt eivät löydä kaupungin perehtymismateriaalien äärelle eikä HR:lla ole tietoa, kuinka niitä hyödynnetään. Kokeilun tavoitteena oli koota materiaalit yhteen sovellukseen, jossa uusi esihenkilö seuraa hänelle valittua perehdytyspolkua. Varmistamalla, että uusi esihenkilö käy läpi tietyt kokonaisuudet, vahvistetaan osaamisen johtamista. Tavoitteena oli vahvistaa myös työtekijäkokemusta.
Kokeilun opit
Kokeilussa huomattiin, että on hyvä varata reilusti aikaa tavoitteen ja oman vision kirkastamiseen. Myös keskusteluun ulkopuolisen kumppanin kanssa on varattava aikaa.
Kehittämiseen oli käytettävissä noin 2,5 kuukautta, mikä oli liian lyhyt aika halutun lopputuloksen saavuttamiseen. Lisäksi tiimin sisäiseen testaamiseen ja kehittämiseen varattu resurssi oli liian vähäinen.
Suositukset jatkotoimenpiteiksi
Kokeilussa syntynyttä sovellusta testataan kaupunginkansliassa kevään 2023 aikana uusien esihenkilöiden perehdytyksessä. Sitä ei viedä sellaisenaan osaksi kanslian perehdyttämisprosessia, vaan aluksi se toimii HR:n työvälineenä.
Kokeilun projektipäällikkö
Taru Wickström, taru.wickstrom@hel.fi, Kanslia
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...