Sosiaali- ja terveysalan massarekrytointien sujuvoittaminen digitaalisin keinoin
Kampanja: Asiakaskokemuksen kehittäminen ja työn sujuvoittaminen 2022
Kokeilun tavoitteet
Kokeilun tavoitteena oli sujuvoittaa hakija- ja paikkatarvemääriltään suuria sosiaali- ja terveysalan rekrytointiprosesseja digitaalisen palvelumuotoilun avulla. Tavoitteena oli selvittää nykyisen massarekrytoinnin prosessi ja sen ongelmakohdat. Tarkoituksena oli prosessia nopeuttamalla ja parantamalla tehdä siitä entistä hakijalähtöisempi, helpottaa rekrytointeja sekä sitouttaa hakijat kaupungille töihin.
Kokeilun opit
Massarekrytointiprosessien sujuvoittamisen tavoite toteutui, hakijoiden ja paikkatarpeiden yhdistäminen Excelissä on nyt sujuvampaa. Kokeilussa saatiin tärkeitä ja hyödyllisiä kehittämisehdotuksia hakijoiden sitouttamiseksi ja saatavuuden edistämiseksi. Lisäksi asiakasymmärrys parani kokeilun aikana.
Palvelumuotoilun menetelmin saatiin konseptoitua tärkeitä kehitysideoita sekä massarekrytointiin uusi prosessikuvaus. Kokeilussa syntyi myös miniprofiilit rekrytointikonsultista, esihenkilöstä ja hakijasta hyödynnettäväksi jatkossa.
Suositukset jatkotoimenpiteiksi
Käytössä olevaa Excel-tiedostoa parannetaan kokeilussa esille tulleiden kehitysideoiden pohjalta. Lisäksi tarkoituksena on jalkauttaa esiin nousseita kehitysideoita toimintaan. Tärkeintä on yhteisen toimintamallin kehittäminen, jotta hakijat, paikkatarpeiden kysely ja tiedonkulku toimivat samalla tavalla kaikissa massarekrytoinneissa.
Kokeilun projektipäällikkö
Sini Miettinen, sini.miettinen@hel.fi, Sotepe-toimiala
0 kommenttia
Ladataan kommentteja ...
Lisää oma kommenttisi
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy palveluun kommentoidaksesi.
Ladataan kommentteja ...